ကေလးဆရာေတာ္ႀကီး ေဖးလစ္လ်န္ခန္းထန္မွ “ဗာတီကန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံျခားေရး မူ၀ါဒအေၾကာင္း” ဂလိုရီးယားသို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူျခင္း

46-b

ခ်င္းျပည္နယ္ႏွင့္စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီးမ်ားရွိ ၿမိဳ႕နယ္ ၁၀ ခုေက်ာ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ သာသနာေတာ္၊ ကေလးကက္သလစ္သာသနာေတာ္၏ ပထမဆုံးေသာ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဖးလီစ္လ်န္ခဲန္းထန္အား ဂလိုရီးယား သတင္းဂ်ာနယ္မွ ႏို၀င္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႕၊ ေန႕လည္ ၁ နာရီတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရား သီတင္းသုံးရာ ကေလးၿမိဳ႕က ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းတိုက္ တြင္ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။ ၄င္းေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခ်က္ကို ျပန္လည္တင္ဆက္ ေပးလိုက္ပါ တယ္။
ေမး/မဂၤလာပါ ဆရာေတာ္ဘုရား။ အခုလို ဆရာေတာ္ဘုရားကို ေတြ႕ဆုံးေမးျမန္းခြင့္ ေပးသနားေတာ္မူတဲ့ အတြက္ ဂလိုရီးယား သတင္းဂ်ာနယ္ အေနနဲ႕ အထူးပဲေက်းဇူးတင္ ပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး ေမးျမန္း ခြင့္ျပဳပါဘုရား။
ဆရာေတာ္/ဆရာေတာ္လည္း ဂ်ဳိးဇက္ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။
ေမး/ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ဇာတိနဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးတို႕ရဲ႕နာမည္ေတြကို သိခ်င္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္/ ဆရာေတာ္က လ်န္ငိုင္ေက်းရြာ၊ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ အေဖ့နာမည္ ကေတာ့ ဦးအီညက္ရွပ္စ္ လ်န္ကင္းဆြမ္ျဖစ္ၿပီး မိခင္ကေတာ့ နာတားလ်ား ထန္ကင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေမကေတာ့ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ေသဆုံးသြားၿပီး အေဖကေတာ့ အသက္ရွင္လ်က္ ရွိေနပါတယ္။
ေမး/   ကိုယ္ေတာ္က အရင္တုန္းက ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္လို႕ ၾကားရပါတယ္။ အဲဒါဟုတ္ပါသလား။
ဆရာေတာ္/ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ေမြးကတည္းက ကက္သလစ္ဘာသာ၀င္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ အသိုင္းအ၀ိုင္း ေဆြမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ ဖိအားေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ႏွစ္ျခင္းဘာသာ ထဲကို ေရာက္သြားခဲ့ဖူးေပမယ့္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ ဘာသာထဲကို ျပန္၀င္လာခဲ့ပါ တယ္။ မိဘေတြ ကေတာ့ နတ္စားကေန ကက္သလစ္ဘာသာထဲကို ၀င္လာတဲ့သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ေမး/   တပည့္ေတာ္သိသေလာက္က သံတမန္ဆိုတာ မိမိရဲ႕ႏိုင္ငံက ေစလႊတ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ေတာ္က ဗာတီကန္ႏိုင္ငံရဲ႕သံတမန္ လုပ္ခဲ့ရေတာ့၊ ကိုယ္ေတာ္က ဗာတီကန္ႏိုင္ငံသား ျဖစ္သြား တာလား။
ဆရာေတာ္/ ဆရာေတာ္က ဗာတီကန္ႏိုင္ငံရဲ႕ သံတမန္ျဖစ္ခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံ သားေတာ့ မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံဆိုင္ရာ သံတမန္ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတာ့ ရခဲ့ပါတယ္။
ေမး/ အခုက သံတမန္မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ကို ကိုင္ေနရေသးလား။
ဆရာေတာ္/ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ခန္႕အပ္ျခင္း ခံရခ်ိန္ကေနစၿပီးေတာ့ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ သံတမန္ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ကို ဗာတီကန္ႏိုင္ငံ ကို ျပန္အပ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ကိုပဲ ကိုင္ေဆာင္ေနပါတယ္။
ေမး/ဗာတီကန္ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒက ရဟန္းမင္းႀကီးေတြ ေျပာင္းလဲတိုင္း မူ၀ါဒ ပိုင္းေရာ ဘယ္ေလာက္ တည္ၿငိမ္မႈ ရွိသလဲ။ ဗာတီကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒရဲ႕ အဓိက ေသာ့ခ်က္က ဘာမ်ားလဲ။
ဆရာေတာ္/ ရဟန္းမင္းႀကီးေတြ ေျပာင္းသြား ၾကေပမယ့္ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံျခားေရး မူ၀ါဒ ကေတာ့ တည္ၿငိမ္တယ္လို႕ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဗာတီကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒေတြကေတာ့၊ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ကမၻာလူသားတိုင္း လူ႕အခြင့္အေရး ကို အျပည့္အ၀ခံစားႏိုင္ၾကဖို႕၊ ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ေတြရွိဖို႕၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆို ေရးသားခြင့္ ရွိဖို႕ဆိုတာေတြကိုပဲ တက္တက္ႂကႂက လုပ္ေဆာင္ေနပါ တယ္။
ေမး/ ဘာျဖစ္လို႕ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံက ကုလသမဂၢ မွာ ေစာင့္ၾကည့္သူအဆင့္ပဲရၿပီး အဖြ႕ဲ၀င္ႏိုင္ငံ အဆင့္ကို မရတာလဲ။
ဆရာေတာ္/ ဆရာေတာ္ နားလည္သေလာက္ ကေတာ့၊ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံက သူ႕မွာ ကိုယ္ပိုင္ နယ္နိမိတ္ ရွိတယ္၊ ႏိုင္ငံသားလည္း ရွိတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕မွာက  ကိုယ္ပိုင္ စစ္တပ္မရွိတာ ရယ္၊ ေနာက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္း မဟုတ္ဘဲ၊ ဘာသာေရး ကို အေျခခံတဲ့ႏိုင္ငံ ျဖစ္လုိ႕ပဲ ျဖစ္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ကေတာ့ ကမၻာ့ အေရးေတြမွာ တတ္သေလာက္ အႀကံ ေပးတာေတြ နဲ႕ ေငြေၾကးထည့္၀င္မႈေတြကိုပဲ အဓိက ကူညီပံ့ပိုးေနတာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး/  ဗာတီကန္မွာ ျဖစ္ပ်က္တဲ့မႈခင္းေတြ အေပၚမွာ လက္ရွိကာနန္ဥပေဒက လုံေလာက္ မႈ မရွိဘူးလို႕ တပည့္ေတာ္ သုံးသပ္ရပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ။
ဆရာေတာ္/ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံအတြက္က သီးသန္႕ဥပေဒ ရွိပါတယ္။ ကာနန္ဥပေဒက ေတာ့ တကမၻာလုံးဆိုင္ရာ ကက္သလစ္ သာသနာေတာ္အတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး/ သံတမန္လုပ္ခဲ့တဲ့အေတြ႕အႀကံဳက လက္ရွိ ကိုယ္ေတာ့္ရဲ႕ သာသနာအုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ ဆရာေတာ္ဘ၀ ကို ဘယ္ေလာက္အေထာက္ အကူ ေပးပါသလဲ။
ဆရာေတာ္/ ဗာတီကန္ႏိုင္ငံရဲ႕သံတမန္လုပ္ခဲ့ ရတဲ့အတြက္ ဗာတီကန္နဲ႕အဆက္အသြယ္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ၊ ရဟန္းမင္းႀကီးကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့ေနရာမွာ စာအသြားအလာ၊ အေရးအသားေတြမွာ တျခားဆရာေတာ္ေတြ ထက္ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ ျဖစ္လာၿပီး သာသနာ ေတာ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ တျခားစီ ပါပဲ။ ဘာမွ မဆိုင္ဘူးလုိ႕ ေျပာရမွာပါ။
ေမး/ ကိုယ္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ ေရာမၿမိဳ႕မွာ ဗာတီကန္သံတမန္ေရးဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မွာ ပညာေတာ္ သင္ယူတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုမ်ဳိး ဥပေဒကို သင္ၾကားေလ့လာ ရပါသလဲ။
ဆရာေတာ္/ ဗာတီကန္သံတမန္ေရးဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မွာ ပညာေတာ္သင္ၾကားတဲ့အခါမွာ ကာနန္ ဥပေဒနဲ႕ႏိုင္ငံတကာဥပေဒမ်ားကို အထူးျပဳၿပီး သင္ၾကားရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒမ်ားထဲမွာေတာင္မွ လူ႕အခြင့္အေရး အေၾကာင္းနဲ႕ ဘာသာေပါင္းစုံေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြး ျခင္းအေၾကာင္းေတြကိုပဲ ပိုၿပီးသင္ယူခဲ့ပါ တယ္။
ေမး/  ကက္သလစ္သာသနာေတာ္မွာ ဆရာေတာ္ ပိုင္သာသနာတိုင္းမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ဘာသာ၀င္မ်ားအၾကားတြင္ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ အခါမွာ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႕အတြက္ တရားစီရင္ေရး အဖြဲ႕ဆိုတာကို ဖြဲ႕စည္းဖုိ႕ ကာနန္ဥပေဒက ဘယ္လို ျပဌာန္းထားပါသလဲ။
ဆရာေတာ္/ ကာနန္ဥပေဒအရကေတာ့၊ အသင္းေတာ္နဲ႕ဆိုင္တဲ့ အေရးကိစၥေတြမွာဆိုရင္ ဆရာေတာ္ႀကီး က တရားသူႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ဆုံးျဖတ္တာဟာ အၿပီးအျပတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးသာ သနာမွာဆိုရင္ တျခား ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ေျမကြက္၊ အေဆာက္အဦး ေတြနဲ႕ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ေတာ့ ဥပေဒပညာရွင္ေတြကိုပဲ တာ၀န္ေပးၿပီး စာခ်ဳပ္လုပ္တာေတြကို လုပ္ေနပါတယ္။
ေမး/  လက္ရွိကေလးသာသနာမွာ ကေလးမ်ား ကို ေစာ္ကားျခင္းမွ ကာကြယ္ျခင္းဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား ရွိပါသလား။ မရွိေသးရင္ လုပ္ဖို႕ အစီအစဥ္ ရွိပါသလား။
ဆရာေတာ္/ လက္ရွိကေလးကက္သလစ္ သာသနာရဲ႕ ေဘာ္ဒါစနစ္က ေတာ္ေတာ္ညံ့ေန ေသးတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံယဥ္ေက်းမႈအရနဲ႕ ငါတို႕အေရွ႕ တိုင္းျပည္က ယဥ္ေက်းမႈအရ ကေလးေတြကို ဆက္ဆံ တဲ့ေနရာမွာ အျမင္ျခင္း မတူတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ေမးÂ သာသနာေတာ္ထဲမွာ အေအာင္ျမင္ဆုံးကို ေျပာျပပါ။
ဆရာေတာ္/ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္မႈပိုင္းမွာ ကိုယ့္ ဘာသာစကားနဲ႕ အားရပါးရ ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းကိုးကြယ္ ခြင့္ ရသြားတယ္။ သာသနာရဲ႕ ေဘာင္ကလည္း က်ဥ္းသြားေတာ့ သြားေရး လာေရး က ေတာ္ေတာ္ေကာင္း ပါတယ္။ တီးတိန္ ဘာသာစကားျဖင့္ တီးတိန္ကက္သလစ္ သမၼာက်မ္းစာအုပ္ကို ေနာက္ႏွစ္ထုတ္ေ၀ႏိုင္ဖို႕ လုပ္ေနပါၿပီ။ ဒါက အေအာင္ျမင္ဆုံး လို႕ ဆိုရမွာပါ။
ေမး/ သာသနာေတာ္ထဲမွာ အခက္အခဲဆုံး အရာကို ေျပာျပပါ။
ဆရာေတာ္/ ကိုယ့္ရဲ႕ရဟန္းဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ခ်ဳိ႕က မိမိတို႕ရဲ႕ေခၚေတာ္မူျခင္းကို တန္ဖိုး မထားၾကတာ ကို ေတြ႕ေနရတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ ကာယေရး နဲ႕၀ိညာဥ္ေရးမွာ မွ်မွ်တတ ျဖစ္ဖို႕ အေရးႀကီးေပမယ့္ ၀ိညာဥ္ေရး မွာ ပိုၿပီးအား သာတာက ပိုၿပီးေတာ့ အက်ဳိးရွိပါတယ္။
ေမး/   ကေလးၿမိဳ႕က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လုိပဲ လူေပါင္းစုံ ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕ ျဖစ္လာေနၿပီ။ အဲဒီေတာ့ လူနည္းစု Minorities ဘာသာ၀င္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ထိ စဥ္းစားေပးေနပါသလဲ။
ဆရာေတာ္/ လူနည္းစု လူမ်ဳိးေတြရဲ႕အေရးကို အၿမဲတမ္းစဥ္းစားပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္၊ ဖလမ္းလူ မ်ဳိးေတြမ်ားတဲ့ေနရာမွာ မစၦားလုပ္ရင္ ဖလမ္း ဘာသာစကားနဲ႔ မစၦားလုပ္ဖို႕၊ ဇိုလူမ်ဳိး ေတြမ်ားတဲ့ေနရာမွာ ဇိုဘာသာစကားနဲ႔ ဆုေတာင္းဖို႕ အဲဒီလိုေတာ့ လုပ္ေပးေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူမ်ဳိးႏြယ္စုေတြ ရွိေနၾကတဲ့ ရပ္ကြက္ေတြမွာ ဆိုရင္ သူတို႕လူမ်ဳိးႏြယ္စုရဲ႕ ဓမၼဆရာေတြကို ခန္႕ထားေပးပါတယ္။ ေနာင္ မွာေတာ့ ဟားခါးစကားေျပာတဲ့လူေတြအတြက္ ဟားခါးသာသနာက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ထားေပးဖို႕၊ ဗမာစကားေျပာတဲ့ဘာသာ၀င္ေတြ အတြက္က မႏၱေလးသာသနာက ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေတြကို ထားေပးဖို႕ စသျဖင့္ စီစဥ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ကက္သလစ္ ဘာသာ ၀င္ေတြဟာ ကက္သလစ္စိတ္ဓါတ္ရွိ ေနၾကဖို႕ပဲ အေရးႀကီးတယ္။ ဆိုလိုတာက လူမ်ဳိးကို အေျခမခံ၊ မလွဳပ္ရွားဘဲနဲ႕ ဆရာေတာ္ ႀကီးရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ ငါတို႕အားလုံးဟာ ကက္သလစ္ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္ဆို တဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ရွိေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ဆရာေတာ့္ရဲ႕ သာသနာထဲမွာ ရွိေနၾကတဲ့ လူမ်ဳိးႏြယ္စု ကက္သလစ္ဘာသာ၀င္ေတြကို အၿမဲပဲ ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါတယ္။
ေမး/  ကိုယ္ေတာ္က ျမန္မာႏိုင္ငံကက္သလစ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ Catholic Bishops’ Conference of Myanmar (CBCM) ရဲ႕ ဒုတိယဥကၠဌျဖစ္ေတာ့ ဒီ CBCM ေကာ္မရွင္ ေတြရဲ႕ လုပ္ ငန္းေဆာင္ရြက္မႈေတြက အမ်ားျပည္ သူဖတ္ႏိုင္ေအာင္ မလုပ္တာေတြ႕ရတယ္။ သုံးသပ္ေပးပါအုံး။
ဆရာေတာ္/CBCM မွာက (၆) လပတ္အစည္း အေ၀း ေတြမွာေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မ ရွင္ ေတြအေနနဲ႕ကေတာ့ အဆိုတင္သြင္းတာမ်ဳိး၊ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ အစီရင္ခံစာ တင္တာမ်ဳိး ေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ပါပဲ။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာရရင္ေတာ့ တခ်ဳိ႕ေကာ္မရွင္ေတြ က အေတာ္အလုပ္ လုပ္ၾကေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ ေကာ္မရွင္ ေတြမွာေတာ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိၾက ပါေသးတယ္။ လူ႕အရင္းအျမစ္ပိုင္း မွာ ေတာ္ေတာ္ အားနည္းေနၾကေသးတဲ့ အတြက္ လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္း ထင္သေလာက္ ခရီးမေရာက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး/ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကက္သလစ္သာသနာေတာ္ ရဲ႕ တိုးတက္မႈအေျခအေနကို သိခ်င္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္/ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကက္သလစ္ သာသနာေတာ္ရဲ႕ တိုးတက္မႈအေျခအေနကို ေသေသခ်ာ ခ်ာ ေလ့လာသုံးသပ္တာမ်ဳိး CBCM အေနနဲ႕ လုပ္တာမရွိေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခ်င္းျပည္နယ္ရဲ႕အေျခအေန ကို သုံးသပ္ရင္ ေတာ့ ကက္သလစ္ဘာသာ၀င္ လူဦးေရကေတာ့ က်ဆင္းသြား မွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ လဲဆိုေတာ့ ခ်င္းလူမ်ဳိး ေတာ္ေတာ္မ်ားက ခ်င္းျပည္နယ္ကေန ထြက္ခြာၿပီးေတာ့ မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္၊ ႏိုင္ငံျခားဖက္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကလို႕ ပါပဲ။ ၿခံဳၿပီးေတာ့ ေျပာရရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိေနတဲ့ကက္သလစ္သာသနာေတာ္ဟာ တိုးတက္ေန ပါတယ္လို႕ပဲ မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါတယ္။
ေမး/ ကေလးကက္သလစ္သာသနာေတာ္ကို ဘယ္လိုသုံးသပ္မိသလဲ။ ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ယုံၾကည္ျခင္း ကို သုံးသပ္ေပးပါ။
ဆရာေတာ္/ အရင္တုန္းက ႏုိင္ငံျခားသာသနာ ျပဳ ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႕ ေျမျပန္႕က သာသနာျပဳ ရဟန္းေတြနဲ႕ ေနထိုင္လက္တြဲလာခဲ့ၾကတဲ့ ဘိုးဘြား ေတြကေတာ့ ဘုရားတရားအေၾကာင္း ေတြကို အထူးတလည္ မသင္ယူခဲ့ၾကေပမယ့္ ယုံၾကည္ျခင္းမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခိုင္မာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏွစ္ (၂၀) ေနာက္ပိုင္း ႀကီးျပင္း လာၾကတဲ့ ဘာသာ၀င္ေတြကေတာ့ ေဆးေၾကာ ျခင္းကို ခံယူၾကေပမယ့္ ဘုရားစကားကို သင္ၾကားမႈ နည္းပါးလာသလို ဘာသာေရး အသိတရားလည္း နည္းပါးၾက တယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးဆိုင္ရာမွာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ဘာသာတရားဖက္ကို ေအးတိေအး စက္ ျဖစ္လာ ၾကတယ္လို႕ သုံးသပ္မိပါတယ္။ ကေလးသာသနာ မွာက ဘာသာ၀င္ေတြကို ဘုရားစကားကို မ်ားမ်ားသင္ ေပးေနဖို႕ လိုအပ္ေသးသလို ဘာသာတရားအေပၚ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ား ကိုလည္း လုပ္ေပးေနဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
ေမး/ ရဟန္းမင္းႀကီးက လက္ရွိကက္သလစ္ သာသနာေတာ္ရဲ႕ ဥပေဒေတြနဲ႔ တရားစီရင္ မႈစနစ္ဟာ ကက္သလစ္မိသားစုေတြအတြက္ လုံေလာက္မႈ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ဖို႕ လိုတယ္ဆိုၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာ တစ္ကမၻာလုံးဆိုင္ရာကက္သလစ္ ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ား ရဲ႕ဓမၼညီလာခံကို ဖိတ္ေခၚထားပါ တယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ကာနန္ဥပေဒပညာရွင္ တစ္ပါးအေနနဲ႕ဘာမ်ား မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါသလဲ။
ဆရာေတာ္/ လက္ရွိရဟန္းမင္းႀကီး ဖရန္စစ္က တကယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အေတာ္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ရဟန္းမင္းႀကီးလို႕ သုံးသပ္ခ်င္ ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရဟန္းမင္းႀကီး မီးေမာင္းထိုးျပတဲ့ လက္ရွိကက္ သလစ္ သာသနာ ေတာ္ရဲ႕ ဥပေဒေတြနဲ႕တရားစီရင္မႈ စနစ္ဟာ ကက္သလစ္မိသားစုေတြအတြက္ လုံေလာက္မႈ မရွိဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္ေပၚမွာလည္း ေထာက္ခံပါ တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတုန္းက ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံကို ေရာက္ေတာ့ ၾသစ ေၾတးလ်ႏိုင္ငံက ကက္သလစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက ““ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ လာပင့္တဲ့သူေတြ အားလုံးကို မျငင္းဘူး”” လို႕ ေျပာျပပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဥပေဒဆိုတာ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသင္းေတာ္ဟာ လူသားေတြရဲ႕၀ိညာဥ္ ကယ္တင္ေရး အတြက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကုိလည္း အၿမဲတမ္း သတိရွိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒီေန႕ ကမၻာႀကီးမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာေတြကို ဥပေဒအတိုင္း တင္းတင္း ၾကပ္ၾကပ္ ကိုင္တြယ္ မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႔ ဘာသာ ၀င္ေတြက တျခားဘာသာဖက္ကို ကူးေျပာင္း သြားၾကမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ၀ိညာဥ္ ေတြကို ျပန္လည္ ကယ္တင္ဖို႕က ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္မွာ တာ၀န္ရွိတာမို႕၊ ရဟန္းမင္း ႀကီး ေဆြးေႏြးလိုတဲ့ အခ်က္က တိုက္ႀကီးမ်ားဆိုင္ရာ ကက္သလစ္ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အားလုံး ၀ိုင္း၀န္း ေဆြးေႏြးၿပီး အေျဖရွာရမယ့္ အေၾကာင္း အရာ ျဖစ္တယ္လို႕ပဲ သုံးသပ္ခ်င္ပါတယ္။
ေမး/ လက္ရွိ ရဟန္းမင္းႀကီးရဲ႕ ဦးေဆာင္ပုံကို သုံးသပ္ေပးပါဦး။
ဆရာေတာ္/ လက္ရွိရဟန္းမင္းႀကီး ဖရန္စစ္ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံစံက ေတာ္ေတာ္ကို သုိးထိန္းေကာင္း ပီသတယ္။ အသင္းေတာ္ရဲ႕ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ကို အေကာင္း ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ျပန္ လည္ျပဳျပင္ေနတယ္လို႕ သုံးသပ္ခ်င္ ပါတယ္။ ရဟန္းမင္းႀကီးက သူ႔ရဲ႔ဘြဲ႔နာမေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ရဟႏၱာဖရန္စစ္ အစီစီရဲ႕ က်င့္စဥ္အတိုင္းပဲ လိုက္က်င့္ေနတယ္လို႕ သုံးသပ္ခ်င္ပါတယ္။
ေမး/ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ဂလိုရီးယား သတင္း ဂ်ာနယ္ကို သုံးသပ္ေပးပါဦး။
ဆရာေတာ္/ ဆရာေတာ့္အေနနဲ႕ ဂလိုရီးယား သတင္းဂ်ာနယ္ကို ပုံမွန္ဖတ္ပါတယ္။ ဒီဂ်ာနယ္ က ဆရာေတာ့္အတြက္ကေတာ့ ၁၂ မ်ဳိးဟင္းခ်ဳိ လို႕ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သတင္းေတြဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္လည္း ေတာ္ေတာ္ အေရးပါ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္းကက္သလစ္ သတင္းေတြ၊ ရဟန္း မင္းႀကီးရဲ႕တရားေတာ္ေတြ စုံစုံလင္လင္ ပါေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ထဲမွာ သမၼာက်မ္းစာ အဘိဓါန္ ထည့္ေပးတာ ေတာ္ ေတာ္ ေကာင္းတယ္။ ဒီဂ်ာနယ္က ကက္သလစ္ သတင္းဂ်ာနယ္လို႕ ေခၚလို႕မရေပမယ့္ ဒီဂ်ာနယ္က ကက္သလစ္သာသနာေတာ္ရဲ႕ ပုံရိပ္ image၊ တန္ဖိုးနဲ႕မွတ္ပုံတင္ value and identity ကို အမွန္ေဖာ္ထုတ္ေပးေနတဲ့ ဂ်ာနယ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆရာေတာ့္အေနနဲ႕ ဂုဏ္ယူပါတယ္၊ အားလည္း အားေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေရးတဲ့အခါမွာ အထူးသျဖင့္ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္မွာဆိုရင္ သံတမန္ဆန္ဆန္ ေရးဖို႕၊ တည့္တည့္မေရးဖို႕ပဲ၊ သြယ္၀ိုက္ ၿပီး ေရးဖို႕ အႀကံ ေပးခ်င္ပါတယ္။ေနာင္မွာဆုိရင္ ဒီဂ်ာနယ္ကို ၀က္ဘ္ဆိုဒ္မွာ တင္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖို႕ အႀကံ ေပးခ်င္ပါတယ္။
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္/ အခုလို စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႕ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ေမးျမန္းမႈေတြ ကို ေျဖၾကား ေပးေတာ္မူတဲ့ အတြက္ ဆရာေတာ္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

4387  Views
Previous: ထိေရာက္မႈမရွိေသးေသာ ခရစ္ယာန္ဂိုဏ္းေပါင္းစုံတစ္လုံးတ၀တည္းျဖစ္ေရးႏွင့္ ဘာသာအခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းေကာ္မရွင္၏ ေဆြးေႏြးပြဲက်င္းပ
Next: ရန္ကုန္ကက္သလစ္သာသနာပိုင္ခ်ဳပ္သည္ ဒုတိယအႀကိမ္သာသနာ့ညီလာခံကို ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္ေန႕တြင္ စတင္က်င္းပမည္